עמוד:105

1 כתבו שמות של צורות נוף שרואים בסביבה שלכם: שלוש צורות נוף טבעיות ושלוש צורות נוף שהן מעשה ידי אדם. 2 ציירו ציור ובו צורות נוף שונות. כדאי לכלול בציור צורות נוף טבעיות וצורות נוף שהן מעשה ידי אדם. 3 התבוננו בתצלומים א - ג שלפניכם וכתבו: באילו תצלומים רואים: .1 גבעות .2 פסגת הר .3 רכס הרים .4 מדרון תלול .5 מדרון מתון .6 עמק 4 היעזרו במילון המושגים שבסוף הפרק, וענו: א. מהו ההבדל בין מדרון תלול למדרון מתון? ב. מהו ההבדל בין הר לרכס? ג. מהו ההבדל בין גבעה להר? הדגימו את תשובותיכם בסרטוט משלכם, או בתמונות. 5 כולכם בוודאי טיפסתם פעם על הר או על גבעה (בטיול עם הכיתה, עם המשפחה וכדומה). כתבו את שם ההר והיכן הוא נמצא. הוסיפו חוויות מן הטיפוס, ואם יש לכם תמונה צרפו אותה. 6 פתחו את האטלס: א. מצאו את המפה הפיזית של ישראל, ורשמו שמות של חמישה הרים. רשמו גם את גובהם ובאיזה אזור בארץ הם נמצאים. ב. מצאו את המפה הפיזית של אירופה, ורשמו שמות של שלושה רכסי הרים. רשמו באילו מדינות עובר כל אחד מהרכסים (היעזרו גם במפה המדינית של אירופה). 7 מצאו תמונה (או תמונות) של הר, הדביקו אותה במחברת וכתבו מתחתיה את שם ההר, באיזו מדינה הוא שוכן ובאיזו יבשת. האלפים, צרפת הגליל העליון, ישראל הגליל התחתון, ישראל א ב ג 105

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר