עמוד:84

6 בעמוד 80 מופיעה רשימה של מפות עולם (כדור הארץ). כל אחת מהמפות מציגה מידע בנושא אחר. א. בחרו אחת מן המפות שברשימה, וכתבו איזה מידע מציגה המפה הזאת לדעתכם, ומתי אפשר להיעזר בה. ב. הציעו שני נושאים נוספים שכדאי להציג במפות עולם (נושאים שמעניינים אתכם, נושאים שנראים לכם חשובים וכו'). 7 התבוננו בתעודת הזהות של ארצות הברית. א. כתבו שני פרטי מידע על ארצות הברית שכתובים בתעודת הזהות ולא ידעתם קודם. ב. כתבו שני פרטי מידע על ארצות הברית שאפשר לראות במפה המדינית ולא מופיעים בתעודת הזהות. ג. לפניכם שני פרטי מידע שכתובים בתעודת הזהות של ארצות הברית: השלטון בארצות הברית הוא דמוקרטי. השפה המדוברת בארצות הברית היא אנגלית. האם אפשר להציג את פרטי המידע האלה במפות נושאיות של העולם? מה יהיו הנושאים של המפות האלו? 8 בקבוצה הכינו תעודת זהות למדינת ישראל. א. החליטו יחד מה לכלול בתעודת הזהות (היעזרו בתעודת הזהות של ארצות הברית והוסיפו פרטים כרצונכם), אספו את החומר ועצבו תעודת זהות. ב. שלבו בתעודת הזהות פרט מידע אחד לפחות שאפשר לראות במפה ,21 לדוגמה - המדינות הגובלות בישראל. תוכלו לשלב גם תמונות, כמו אלו שמופיעות למטה או אחרות. ג. השוו את תעודת הזהות שהכנתם לתעודות הזהות שהכינו קבוצות אחרות. במה התעודות דומות? אילו הבדלים מצאתם ביניהן? בניין הכנסת, ירושלים הכותל המערבי, ירושלים פריחה בצפון הנגב 84

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר