עמוד:54

9 התבוננו בקני המידה של המפות שמופיעות בעמוד .48 כתבו במחברת את שמות המפות, וליד כל שם כתבו: א. מהו קנה המידה המספרי של המפה? ב. פי כמה הוקטנה המפה? 10 לפניכם רשימה של קני מידה. סדרו אותם לפי מידת ההקטנה שהם מייצגים (חשבו מהי מידת ההקטנה בכל קנה מידה): א. ,000 :100 1 ב. ,000 :50 1 ג. ,000 :300 1 ד. ,000 ,000 :7 1 ה. ,000 :10 1 ו. ,000 ,000 :2 1 11 לפניכם שלושה קני מידה קוויים. א. כמה ק"מ באזור שווה כל 1 ס"מ במפה בכל אחד מקני המידה? ב. באיזה קנה מידה מקטינים הכי הרבה את האזור במציאות? ג. באיזה קנה מידה מקטינים הכי מעט את האזור במציאות? קנה מידה 1 קנה מידה 2 קנה מידה 3 400 300 200 100 0 100 75 50 25 0 200 150 100 50 0 ה עכשיו מסומנים על רצועת הנייר כל קטעי הכביש שבין שני המקומות. מניחים את הרצועה על קנה המידה הקווי שבמפה, ובודקים מהו אורך הכביש בקילומטרים. אם יש צורך, מאריכים את קנה המידה הקווי כמו שהסברנו קודם (דוגמה .)2 למדנו מהו קנה מידה, כיצד מסמנים אותו במפה, וכיצד מודדים מרחקים בעזרת קנה מידה קווי. קנה מידה הוא נושא מורכב, ובוודאי עוד תחזרו אליו בשנים הבאות - בבית הספר, בטיולים ועוד. 54

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר