עמוד:11

ב פעילות 15 על התלמידים להתאים תרגיל חילוק למצב הנתון. ב סעיפים ב ו ג התלמידים יכולים לחשב את מספר הארגזים הגדול ביותר שאפשר להעמיס על הטנדר לפי הסעיפים הקודמים. ב דיון אפשר לציין שהמספר בפתרון של כל אחד מסעיפים הוא פי 2 מהמספר בפתרון של הסעיף הקודם. זאת משום שמשקל כל ארגז הוא חצי ממשקל הארגז בסעיף הקודם. גם ב פעילות 16 התרגילים מוצגים כך שהתלמידים יוכלו להיעזר בתרגילים קלים יותר כדי לפתור תרגילים קשים יותר. לדוגמה, ב סעיף א נוח לפתור את התרגיל = 50 × ,400 1 אחרי שפותרים את התרגיל = 100 × ,400 1 ולפני שפותרים את התרגיל = 25 × ,400 1 . המטרה היא לפתח את תובנת המספרים אצל התלמידים. א = 5 × ,400 1 = 10 × ,400 1 = 50 × ,400 1 = 100 × ,400 1 = 25 × ,400 1 מושית הבלשית עמוד 19 – ראו פירוט בסוף המדריך (עמודים -95 (100 ב פעילות 18 מיישמים כפל בחישוב נפחים. אפשר לפתור את סעיף א עם התלמידים, לציין שהקופסה המכילה כמות גדולה יותר של גלידה היא בעלת נפח גדול יותר ולהזכיר לתלמידים את מה שלמדו בנושא חישוב נפחים של תיבות. ככ ל ש נפ ח הקו פ סה .18 המפלצת וניל אוהבת מאוד גלידה. ג ד ול יותר, כ ך יש בה כ מ ות ג ד ולה יותר של » באיזו קופסה יש כמות גדולה יותר של גלידה? גלי ד ה. ז ו כ רים איך הקיפו אותה. אם שתי הקופסאות שוות מ חשבים נפ ח של תיבה? בנפחן, הקיפו את שתיהן. א קופסה שממדיה: קופסה שממדיה: או 50 ס"מ, 40 ס"מ ו 30 ס"מ 35 ס"מ, 20 ס"מ ו 60 ס"מ 40 ס"מ 0 6 ס ״ מ 20 ס"מ 0 3 ס ״ מ 50 ס"מ 35 ס"מ הסבירו: 11 ב. כפל וחילוק

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר