עמוד:10

הינה דוגמה לדרך לפתור את סעיף ה : ה = 23 × 613 = 39 × 201 ,839 7 = 7 × ,007 1 = 3 × ,411 2 נוח להסתכל על ספרת היחידות של התוצאה ) .)9 רק בתרגיל אחד אין לתוצאה ספרת יחידות מתאימה, התרגיל = 3 × ,411 .2 אם משתמשים באומדן, אפשר לדעת שהתרגיל = 23 × 613 אינו מתאים משום שתוצאתו גדולה מ ,000 .10 נותרו שני תרגילים: את התרגיל = 7 × ,007 1 קל לפתור בעל פה, וקל גם לראות שהתוצאה קרובה יותר ל ,000 7 מל ,000 ,8 ולכן התרגיל המתאים הוא = 39 × .201 ב פעילות 14 לפני שהתלמידים פותרים, הם מתבקשים להתבונן בתרגילים ולענות על שאלות הנוגעות לסדר הגודל של התוצאה, לספרת היחידות שלה ולזוגיות שלה. חשוב מאוד לשמוע את שיקולי התלמידים ולעודד אותם להגיב לשיקולים של חבריהם. הינה תשובות אפשריות: .14 » התבוננו בתרגילים שלמטה בלי לפתור אותם וענו על השאלות: > באילו מהסעיפים התוצאה היא מספר אי זוגי? התוצאה אי זוגית רק אם שני הגורמים אי זוגיים, ולכן רק סעיף ג מתאים. > באילו מהסעיפים ספרת היחידות של התוצאה היא ?9 די להתבונן בספרות היחידות של הגורמים, ולכן רק סעיף ג מתאים. > באילו מהסעיפים התוצאה גדולה מחצי מיליון? כדי לענות על השאלה הזאת, כדאי להשתמש באומדן. למשל, את התרגיל ב סעיף ג אפשר להשוות לתרגיל = 10 × ,000 50 , שתוצאתו היא חצי מיליון. לפיכך התוצאה של התרגיל ב סעיף ג גדולה מחצי מיליון. > באיזה סעיף התוצאה היא הקטנה ביותר? התוצאה הקטנה ביותר היא של התרגיל ב סעיף ד . 10 ב. כפל וחילוק

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר