עמוד:169

ה. שטח והיקף 6 דיון האם צורות חופפות הן בהכרח שוות בשטחן! האם צורות חופפות הן בהכרח שוות בהיקפן! האם צורות השוות בשטחן הן בהכרח חופפות! האם צורות השוות בהיקפן הן בהכרח חופפות! האם צורות השוות בשטחן ושוות בהיקפן הן בהכרח חופפות! 7 שאלת חקירה: מה קורה כשמשנים מלבן נתון למלבן חדש! (עבדו במחברת.) אתגר ב| מה קורה להיקף של מלבן, כשמשנים את אורכי הצלעות! חקרו באופן שיטתי: •מה יקרה להיקף של מלבן, כשנגדיל את אחת הצלעות ב2- ס"מ! ב3- ס"מ! בEקו מקרים שונים ונסו להכליל. שימו לב: כשמגדילים צלע אחת, יש להגדיל גם את הצלע הנגדית לה, כך שיתקבל שוב מלבן. •מה יקרה להיקף של מלבן, כשנגדיל כל אחת משתי הצלעות השונות ב2- ס"מ! ב3- ס"מ! בEקו מקרים שונים ונסו להכליל. •מה יקרה להיקף של מלבן, כשנגדיל את אחת הצלעות ב-2 ס"מ, ואת הצלע האחרת ב-3 ס"מ! בEקו מקרים שונים ונסו להכליל. •הגדילו צלעות של מלבן, כך שהיקפו גדל ב-10 ס"מ. בכמה הגדילו כל אחת מהצלעות! רשמו אפשרויות שונות. ג| מה קורה לשטח של מלבן, כשמשנים את אורכי הצלעות! •מה יקרה לשטח של מלבן, כשנגדיל את אחת הצלעות פי 2! פי 3! •מה יקרה לשטח של מלבן, כשנגדיל כל אחת משתי הצלעות השונות פי 2! פי 3! •מה יקרה לשטח של מלבן, כשנגדיל את אחת הצלעות פי 2, ואת הצלע האחרת פי 3! •הגדילו צלעות של מלבן, כך ששטחו ג Aל פי 36. פי כמה הגדילו כל אחת מהצלעות! Xשמו אפשרויות שונות. למורה: בדיון שבסעיף 6 אפשר להפנות לצורות המופיעות בסעיף 5 שבעמוד הקודם. לדוגמה: כדי לענות על שאלת האתגר כדאי להפנות לצורה ד בסעיף 5.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר