|
עמוד:143
ה. גובה של טרפז אתגר יום אחד החליטו הניצבים לבנות מחנה אוהלים חדש. הפעם האוהלים הם טרפזים. שוב הם קבעו כמה כללים: • האוהל הוא טרפז. • אחד הבסיסים יכול לשמש רצפה, ויש לעמוד עליו או על המשכו. • קצה הכובע צריך לנגוע בקדקוד של הטרפז (השייך לבסיס השני). שימו לב: הניצב יכול לזוז לאורך הרצפה, עד שהוא מגיע למקומו הנכון. ד ו ג מ א ו ת 1 בכל טרפז: א. בחרו בסיס כרצונכם והדגישו אותו בצבע. הדגישו את אחד הקדקודים של הבסיס השני. ב. סרטטו קטע לפי הדרישות האלה (היעזרו בסרגל הגובה): • הקטע מאונך לבסיס המודגש (או להמשכו). • קצהו האחד של הקטע בקודקוד המודגש. • קצהו האחר של הקטע על הבסיס המודגש או על המשכו. בדיקה הניחו את שקפי הניצבים ובדקו אם הקטעים שסרטטתם שווים לאורכי הניצבים א או ב. כל אחד מן הקטעים שסרטטתם נקרא גובה של טרפז. 2 סרטטו גובה בכל אחד מהטרפזים האלה (היעזרו בסרגל הגובה): דיון • כמה גבהים יש בכל טרפז! האם אורכם שווה! למורה: קטע כזה לא ייחשב גובה של טרפז אף שאורכו שווה לגובה, משום שאיננו יוצא מקדקוד. אולם לצורך שימושים שונים (כמו חישובי שטחים, בפרק הבא) אפשר להשתמש בקטע כמייצג את הגובה.
|
|