עמוד:143

ה. גובה של טרפז אתגר יום אחד החליטו הניצבים לבנות מחנה אוהלים חדש. הפעם האוהלים הם טרפזים. שוב הם קבעו כמה כללים: • האוהל הוא טרפז. • אחד הבסיסים יכול לשמש רצפה, ויש לעמוד עליו או על המשכו. • קצה הכובע צריך לנגוע בקדקוד של הטרפז (השייך לבסיס השני). שימו לב: הניצב יכול לזוז לאורך הרצפה, עד שהוא מגיע למקומו הנכון. ד ו ג מ א ו ת 1 בכל טרפז: א. בחרו בסיס כרצונכם והדגישו אותו בצבע. הדגישו את אחד הקדקודים של הבסיס השני. ב. סרטטו קטע לפי הדרישות האלה (היעזרו בסרגל הגובה): • הקטע מאונך לבסיס המודגש (או להמשכו). • קצהו האחד של הקטע בקודקוד המודגש. • קצהו האחר של הקטע על הבסיס המודגש או על המשכו. בדיקה הניחו את שקפי הניצבים ובדקו אם הקטעים שסרטטתם שווים לאורכי הניצבים א או ב. כל אחד מן הקטעים שסרטטתם נקרא גובה של טרפז. 2 סרטטו גובה בכל אחד מהטרפזים האלה (היעזרו בסרגל הגובה): דיון • כמה גבהים יש בכל טרפז! האם אורכם שווה! למורה: קטע כזה לא ייחשב גובה של טרפז אף שאורכו שווה לגובה, משום שאיננו יוצא מקדקוד. אולם לצורך שימושים שונים (כמו חישובי שטחים, בפרק הבא) אפשר להשתמש בקטע כמייצג את הגובה.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר