עמוד:86

א. צורות חופפות 1 גזרו מהדף ריצופים שקפים (בסוף החוברת) את השקפים השייכים לפעילות זו. א. אילו מהצורות שבשקפים יכולות לכסות בדיוק את זו שבסרטוט! שימו לב: אפשר גם לסובב או להפוך את השקף על הצורה. שתי צורות נקראות חופפות, אם אפשר לשים צורה אחת על האחרת כך שתכסה אותה בדיוק. ב. בדקו: האם הצורות שרשמתם מכסות בדיוק גם זו את זו! 2 לפניכם שתי צורות, א ו-ב. א. האם הצורות חופפות לדעתכם! א ב דיון איך נבדוק אם הצורות חופפות! האם אפשר לבדוק בלי לגזור אותן! ב. הצעה לבדיקה על ידי מתווך: •העתיקו צורה אחת על נייר שקוף. •נסו להניח את ההעתק על הצורה האחרת, כך שיכסה אותה בדיוק. האם הצלחתם! האם הצורות חופפות! ג. •שערו: לאילו מהצורות שלפניכם חופף ההעתק שיצרתם! 1 2 3 •בדקו. ד. יוסי העתיק על נייר שקוף את צורה א, ודני העתיק את צורה ב. דיון האם ההעתקים של יוסי ושל דני חופפים זה לזה! למורה: בדיקת החפיפה בסעיף 2 נעשית על ידי מתווך: ההעתק שהתלמידים יוצרים הוא המתווך.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר