עמוד:22

ג. זוויות במצולעים 8 תנו לכל משולש שני שמות: שם לפי צלעות (שווה-שוקיים, שווה-צלעות או שונה-צלעות) ושם לפי זוויות (ישר-זווית, קהה-זווית או חד-זוויות). ב| ג| 9 פעילות חקירה: אתגר א. נסו לחקור אילו סוגי משולשים אפשר ליצור אם ממיינים גם לפי צלעות וגם לפי זוויות (למשל: משולש שווה-שוקיים וישר-זווית). נסו לסרטט כל אחד מהסוגים האלה על לוח נקודות או לבנות אותו מרצועות או מגפרורים. ב. כמה סוגים שונים הצלחתם לבנות! אתגר 10 סרטטו משולשים לפי ההוראות. ב| ג| ד| ה| שווה-שוקיים שווה-שוקיים שונה-צלעות שונה-צלעות וישר-זווית וקהה-זווית וישר-זווית וקהה-זווית למורה: • בסעיף 9 כדאי לשוב ולהדגיש שמשולש שווה-צלעות אי-אפשר לסרטט על לוח נקודות. אם תלמיד מסרטט על לוח הנקודות משולש הדומה למשולש שווה-צלעות, חשוב למדוד ולהיווכח שאין הוא שווה-צלעות. • את המשולשים הנדרשים בסעיף 10 מקצת התלמידים כבר סרטטו בפעילות החקירה שבסעיף 9. כדאי לבקש מהם לסרטט משולשים אחרים בהתאם להוראות שבסעיף. • בסעיף 10 חשוב להזכיר לתלמידים לבדוק בכל פעם אם המשולש שסרטטו אכן מתאים לדרישה. שוויון צלעות כדאי לבדוק בעזרת פס קרטון, וזוויות - בעזרת פינה של דף מלבני.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר