עמוד:4

א. קטעים 1 סרטטו על לוח הנקודות שלפניכם קטעים שונים באורכם. שימו לב: קצות הקטעים צריכים להיות נקודות המסומנות בלוח. דוגמאות: כל הקטעים שווים זה לזה. כל הקטעים שונים זה מזה. כדי להשוות בין שני קטעים אפשר להיעזר בפס קרטון. 2 א. לפניכם קטע נתון. סרטטו חמישה קטעים השווים לו באורכם במקומות שונים על הלוח ובכיוונים שונים. בדקו אם הקטעים שסרטטתם אכן שווים. ב. סרטטו צורה מעניינת הבנויה רק מקטעים השווים לקטע הנתון בסעיף א. למורה: • במהלך הפרק מסרטטים צורות על לוח נקודות. קצות כל קטע חייבים להיות נקודות על הלוח. • בסוף החוברת (עמוד 234) מצורף דף לוחות שעליו לוחות של נקודות. אם רוצים, אפשר להשתמש גם בו. אפשר להדפיס דף זה מהאינטרנט: h ta m / l i.ca. wtec. w .w • מומלץ לעבוד בפרק זה בקבוצות. • בסעיף 1 כדאי להזכיר לתלמידים כיצד משווים בין אורכים בעזרת פס קרטון: מסמנים על פס הקרטון את אורכו של הקטע האחד ומשווים אל האחר. • בסעיף 2ב אפשר ליצור כל צורה שהיא, ולא מצולע דווקא.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר