עמוד:13

מקורות שונים בצד המשנה מובאים בספר מקורות רבים . כמה דגשים להוראת מקורות אלו : מקמו את המקורות על ציר זמן , ביחס למשנה וביחס לאירועים מודרניים . התייחסו אל מחברי המקורות ואל הדמויות הנזכרות בהם . פעמים רבות הצגנו את הדברים בספר עצמו . ניתן כמובן להרחיב מעבר לכך . הפעילו את הלומדים בחיפוש מידע על המקורות ועל הדמויות ובהצגת המידע בכיתה . מקורות אלו מעניקים הזדמנות להעשרה לשונית ולהיכרות עם משלבים שונים בשפה העברית . שקלו מתי מתאים לתת ללומדים לפענח את הטקסט בעצמם , ומתי הם זקוקים לקריאה מונחית בכדי להבין אותו לאשורו . גיוון ההוראה במהדורה הדיגיטלית של הספר תוכלו למצוא פעילויות אינטראקטיביות , קטעי שמע , סרטונים ומשאבים נוספים . ניתן גם לשייך משימות ללומדים ולאפשר להם לעבוד באופן דיגיטלי , בבית או בכיתה . בכפוף למדיניות בית הספר באשר לשימוש בטלפונים חכמים בבית הספר , אפשר לנצל את קיומם לצרכים פדגוגיים . מומלץ להשתמש ביישומון סל “ ב ( סלולרי בכיתה ) . היישומון מאפשר לנהל לוח דיגיטלי פעיל שבו אתם שואלים שאלות , מעלים נקודות להתייחסות , ולומדי הכיתה יכולים לענות , להביע את דעתם וגם להעלות סרטונים ותמונות . להסבר נרחב ראו כאן . אפשר להפעיל את הלומדים בחיפוש מידע באינטרנט דרך הטלפונים החכמים ודרך הסל “ ב להעלות מידע למסך . נוסף על כך קיימים היום יישומונים שונים שבאמצעותם ניתן לקיים הצבעות דיגיטליות , חידונים ומשחקי למידה הקשורים לחומר הנלמד . בכיתות מתקדמות אפשר להציע ללומדים להוריד אל הטלפונים החכמים את היישומון של ספריא , שייתן להם ארון ספרים יהודי שלם בכף ידם . ניתן לנצל זאת היטב לחיפוש , להפניה למקורות שונים ולמציאת פירושים למקורות הנלמדים . הערכה מעבר לדרכי הערכה סטנדרטיות , ניתן לחשוב על כמה דרכים לגוון את ההערכה בלימוד התוכנית ולהוסיף לה ממד של ניתוח ויישום ולא רק של חזרה על הנלמד : הפקת סרטונים קצרים על המשניות : חלוקת הכיתה לקבוצות , וכל קבוצה עובדת על תסריט על בסיס אחת המשניות שנלמדו . חשוב להגדיר פרמטרים להכנת הסרטון ולהשתקפות המשנה בתוכו , כך שהמשימה אכן תבחן את הבנת המקור ותשקף את יישומו . אפשר גם להגדיר את הסרטון כמקושר לערך מסוים או לאחד מפרקי הספר , במקום להצמידו למשנה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר