עמוד:12

הנחיות לעבודה בחוברת 2 חזרה בהתאמה לשונות הלומדים בכיתה , קיימת גם שונות בצורכי התלמידים . המורה מצופה לתת מענה לכל אחד מהתלמידים על פי צרכיו , כך שתתקיים למידה מועילה שתוביל כל תלמיד למיצוי היכולות ולתחושת הנאה ומסוגלות בתהליך רכישת הקריאה והכתיבה . עמודים 7 - 4 ( על רקע סגול ) הם דפי מעבר ; הם מאפשרים לתלמידים הזקוקים לכך לחזור על הנלמד בחוברת קסם וחברים 1 ( 13 אותיות וסימני הניקוד קמץ , פתח , חטף - פתח ושווא ) , ולהתנסות בקריאה ובכתיבה ברמת צירופים , מילים ומשפטים קצרים , כדי לצמצם פערים ולבסס את הידע שרכשו לקראת המעבר המאתגר לתנועה הבאה - החיריק , בחוברת . 2 חשוב לשים לב שגם בתוך עמודי המעבר המשימות מדורגות על פי רמות מורכבות ( אורך המבע , זיהוי אל מול הפקה וכד ' ) ועל המורה בכיתה לקבל החלטה מושכלת מי מהתלמידים יקבל כל משימה ובאיזה אופן יעסוק בה . לתלמידים עם הקשיים שילוב משחקי הלמידה בשלב זה של החזרה חשוב במיוחד . המשחק מגייס את הלומד לחזרה נוספת , מזמן חוויות הצלחה בעקבות התרגול הרב ומוביל לפיתוח תפקודי לומד משמעותיים נוספים , כגון חיזוק מיומנויות בין - אישיות , חיזוק תפקודי לומד עצמאי , חיזוק התפקודים הניהוליים ועוד . במה מתחילה כל מילה ? הבחנה שמיעתית והתאמה גרפו - פונמית של צירוף למילה - לפני הפעילות כדאי לחזור על הצירופים , ולתרגל בעל פה איתור שלהם במילים שאינן מאוירות בעמוד הזה . אומרים " תפוח " , מבקשים מהתלמידים להסתכל בשורה הראשונה של הצירופים ולמצוא את הצירוף הפותח את המילה . מנחים את התלמידים לגזור את איורים , לומר בנפרד את המילה שבכל איור , לבודד את הצליל הפותח ולמצוא אותו בעמוד . יש לשים לב לכך שהתלמיד נדרש לזיהוי המילה המתאימה לצירוף המוצג ואינו נדרש להפקה . בשלב זה תרגול נוסף במשחקים המלווים את חוברת 1 ( להדפסה באתר למורים ) עשוי לסייע ולהרחיב את אפשרויות התרגול מתוך הנאה ועניין .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר