עמוד:7

הכרטיסים יוכנסו לתיבה הכיתתית וישמשו אחר - כך לכתיבת טקסטים ולמשחקי זיכרון . כדאי לתלות בכיתה דף בקרה של שמות הילדים . כל ילד וילדה יכתבו ליד שמם את המילים שהם הוסיפו לתיבה . כך תתקבל רשימת המילים , שהכיתה צריכה לדעת לכתוב ולקרוא . הצעות לפעילויות בעזרת ערכת האביזרים כרטסת א "ב פעילויות לשילוב במהלך הקניית אות או בסיכום ההקניה : משחקי צלילים קוראים צלילים : בחרו אותיות וסימני ניקוד שנלמדו , הציגו לכיתה צירוף ( אות וסימן ניקוד ) , והכיתה תקרא בקול את הצירוף . מרכיבים צלילים : אמרו בקול צליל מסוים ( צירוף של אות וסימן ניקוד ) , הזמינו תלמיד / ה ובקשו להרכיב את הצליל מכרטיסי האותיות וסימני הניקוד . חידות בצלילים : חלקו לילדים כרטיסים שעליהם אותיות וסימני ניקוד שנלמדו . הציגו תמונה של חפץ או דמות ובקשו מהילדים להרים רק כרטיסים שעליהם אות או סימן ניקוד שמופיע במילה שהוצגה . משחקי מילים קוראים מילים : בחרו אותיות וסימני ניקוד המרכיבים מילה . צרפו אותם זה לזה והכיתה תקרא בקול את המילה . מרכיבים מילים : אמרו בקול מילה ובקשו מהתלמידים להרכיב אותה באמצעות כרטיסי האותיות וסימני הניקוד . יש מילה כזאת ? הרכיבו מכרטיסי האותיות וסימני הניקוד מילים בעלות משמעות ומילים חסרות משמעות . בקשו מהילדים לקרוא ולקבוע אם המילים קיימות בעברית . כרטיסים מצוירים צלילים בציורים : אמרו בקול צליל שכבר נלמד , והתלמידים ימצאו בכרטיסים המצוירים מילה שהצליל מופיע בה : כצליל פותח , כצליל הנשמע במילה או כצליל סוגר . התלמידים יהגו את המילה , יפרקו אותה לצליליה וידגישו את הצליל שנלמד . משחקים בזוגות : . 1 חלקו לילדים איורים שונים . כל תלמיד ימצא תלמיד אחר שבידו איור שיש בו אות , סימן ניקוד או צליל זהה לאיור שבידו . לדוגמה : ילד שהאיור שלו מתחיל ב - ל יחבור לילד שהאיור שלו מסתיים ב - ל . . 2 חלקו לכל אחד מהתלמידים עשרה כרטיסים שונים . לפי הוראה , התלמידים מניחים ברגע נתון כרטיס אחד על השולחן . אם על הכרטיסים שהניחו יש איורים של מילים המתחילות או מסתיימות באותה אות - עליהם לקרוא בקול בשם האות . התלמיד שקרא ראשון בשם האות - לוקח לרשותו את שני הכרטיסים . אם התלמיד שגה - המשתתף השני יקבל את שני הכרטיסים . בונים סיפור : התלמידים יבחרו 4 כרטיסים ויבנו סיפור קצר שיכיל מילים מהכרטיסים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר