עמוד:8

כפולת הא " ב - בסוף חוברת 1 נוסף לוח ( דף כפול קשיח ) ובו אותיות הא " ב וסימני הניקוד . האותיות וסימני הניקוד הנפוצים מופיעים פעמיים . תלמידים יוכלו לגזור את הלוח , להפריד לאותיות ולסימני ניקוד ולהרכיב את הצלילים הנלמדים , ואת המילים הנלמדות . בחוברת - 1 מוצגים הילדים שהם גיבורי התכנית . בחוברת - 2 מוצגים בני המשפחה של תמר ואירועים בחיי המשפחה . בחוברת - 3 המעגל מתרחב לעולם בית הספר , ונוספים חברים ומורה . את החוברות מלווה דמות נוספת - קסם , השואלת שאלות ומתלבטת בנושאים הקשורים לשפה . מטרתה - פיתוח מודעות מטה - לשונית . משך ההוראה הסביר של קסם וחברים - הכרת האותיות וקסם וחברים 1 , 2 , 3 עשוי להיות שישה עד שמונה חודשים ( ולהסתיים בין פורים לפסח ) . בסוף כל חוברת הובאה אפשרות להערכה באמצעות מבדק קריאה . המבדקים נמצאים במרכז מורים ברשת . מדריכים למורה לכל חוברת נכתב מדריך מלווה . כדי להקל על המורים , במדריך לחוברות 3 - 1 עמודי החוברת מצולמים בהקטנה , ובכל עמוד יש הערות והנחיות המסבירות כיצד לעבוד בחוברת . בתוספת הצעות לפעילויות נוספות . אביזרים לכיתה . 1 כרטיסי אותיות וסימני ניקוד . 2 כרטיסים מצוירים ( ייצוג לכל האותיות ) . 3 כרטיסי דמויות - כרטיסים ובהם איורי הדמויות הראשיות ושמותיהן . . 4 כרזות - כרזות גדולות לדיון ולשיחה . הצעות לפעילויות בעזרת ערכת האביזרים מצורפות לערכה . מרכז מורים דיגיטלי . 1 דפי תרגול והעשרה בשתי רמות . 2 משחקים להדפסה , מותאמים לשלבי הלמידה ולצרכי הלומדים השונים . 3 פעילויות מתוקשבות לעבודה במליאה ועם קבוצות . 4 סרטוני הדרכה למורים . 5 עזרים לתכנון הוראה . 6 פורום מורים כותר כותר ספרי לימוד הוא סביבת למידה ברשת האינטרנט . סביבה זו מכילה את ספרי הלימוד המודפסים בתוספת מידע , פעילות , המחשות ועוד . התוספות הן מעין שכבות נוספות לספר המודפס המעשירות אותו ואת תהליך הלמידה . חוברות " קסם וחברים " נמצאות ב " כותר " , ומכילות סרטוני הדגמה לכתיבת האותיות , משחקים לחיזוק מודעות פונולוגית , קריינות של הטקסטים הספרותיים ועוד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר