עמוד:7

רכיבי " קסם וחברים" בסדרה 6 חוברות לתלמידים , מדריכים למורה , אתר אינטרנט , ערכת אביזרים . חוברות הלימוד המרכיב העיקרי הוא 6 חוברות לימוד לתלמידים , שיש בהן הוראה מדורגת של הקריאה ושל הכתיבה . החוברות מכילות יחידות הקניה , פעילויות קריאה וכתיבה , פעילויות סיכום ואינטגרציה , משחקי לשון , קטעי קריאה וכן טקסטים ארוכים לפיתוח הבנת הנשמע . בחוברות יש שפע של איורים צבעוניים , נעימים לעין , המאפשרים שילוב של פעילויות לטיפוח אוריינות חזותית כתמיכה בתהליכי הקניית הקריאה . מבנה חוברות הלימוד חוברות הלימוד מדורגות על - פי שלבי הקניית הקריאה ועל פי התנועות הנלמדות בהן . כל חוברת מייצגת מהלך משמעותי ברכישת הקריאה . הכרת האותיות : חוברת המלווה את הלימוד בחוברות 2 , 1 בתרגול המודעות הפונולוגית ובביסוס הידע הגרפו - פונמי . חוברת : 1 סימני הניקוד קמץ , פתח , חטף - פתח ושווא - בצירוף חלק מאותיות הא "ב האותיות הן : ת , מ , ר , ב , ק , א , י , ל , ש , ח , נ , ד , ב המיליות : כן , לא , את , של , ל , ה ' היידוע , ו החיבור . חוברת : 2 סימן הניקוד חיריק - בצירוף כל יתר האותיות האותיות הן : פּ , ה , ס , ג , ע , כּ , ו , צ , פ , כ , ט , שׂ , ו , ז המיליות : יש , אין חוברת : 3 חולם , סגול / צירה , שורוק / קובוץ - בכל האותיות . שירים וסיפורים לכל השנה : טקסטים ספרותיים ואחרים להקראה במהלך רכישת הקריאה ולקריאה עצמית לאחר רכישת הקריאה . הטקסטים מאורגנים בחוברת בשלושה שערים : • טקסטים לחגים ולעונות השנה . • טקסטים בנושאים מגוונים . • שירים של מרים ילן שטקליס . סרגל האותיות - כדי להקל על המורים מופיע בשולי העמודים סרגל אותיות . בסרגל מודגשות האותיות שנלמדו עד עכשיו בתנועה הנוכחית . האותיות הבהירות עדיין לא נלמדו . הסרגל מאפשר למורים התמצאות ובקרה . בכל שלב של ההוראה יוכלו לדעת אילו צלילים נלמדו כבר , אילו מילים ניתן להרכיב . . 8 הדגשת המשמעות בקריאה ובכתיבה - כל פעילות בנויה כך שהיא מחייבת הבנת הנקרא . אין פעילויות פענוח או כתיבה הנותרות ברמה הטכנית , או שניתן לבצען בלי הבנה . דוגמה : אם תלמידים התבקשו לצרף הברות למילה אחת ( - ש - ג ר , גשׁר ) , הם יידרשו בהמשך לשבץ את המילה במשפט או באיור , כדי להוכיח את הבנתה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר