עמוד:193

זמן משחק , דיבור ועוד מפזרים בין הילדים באופן אקראי פתקים שעל כל אחד מהם כתובה מילה , אחת מזוג הפכים , ומבקשים מהם להסתובב בכיתה ולמצוא את בני הזוג המתאימים . כשהילדים מתארגנים בזוגות מבקשים מהם להציג את זוג ההפכים שבידיהם ולהגיד בקול . הפכים המשפטים שבראש העמוד מחזירים את הילדים לעלילון שקראו בתחילת הפרק על הנסיך ונסיכה , ומודגשים ההפכים המופיעים בו . העיסוק בהפכים מוסיף לאוצר המילים של הילדים תארים , שמות ופעלים ומרחיב את יכולת ההבנה וההבעה שלהם . מפנים את הילדים לתרגום המילים בצד שמאל . המילים האלה עוזרות לילדים לעשות את פעילות 1 וגם את פעילות . 2 פעילות - 1 לפני הפעילות חוזרים לעלילון בעמ ' , 165 מבקשים מהילדים למצוא בתוכו את המילים " עצוב" ו " שמח " ( למדו בכיתה א ) ומדייקים את המשמעות . מסבירים את המילה " הפך " בעזרת זוגות הפכים שהילדים מכירים : גדול - קטן ; מהר - לאט ; פתוח - סגור . בוכה - צוחק ; פותח - סוגר . מתרגלים את ההפכים החדשים שבפעילות 1 ב " פינג - פונג " של מורה וכיתה : גדול ? קטן . פתוח ? סגור . ישן ? חדש . אפשר לתרגל גם בהשלמת משפטים בעל פה , למשל - השמלה שלי לא חדשה . היא ...... ( ישנה ) , או - העץ הזה לא גבוה . הוא ..... ( נמוך )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר