עמוד:175

הצעות לתרגול : משחקים בכדור : המורה אומרת פועל בהווה בבניין פיעל , למשל : מלמד , זורקת את הכדור לתלמיד / ה והוא / היא עונים : אני אוהב / ת לכתוב . אומרים משפט , למשל : אני משחק / ת טניס . תלמיד / ה עונה - את / ה משחקת טניס , גם אני אוהב / ת לשחק טניס . ממשיכים : אני משחק / ת כדורגל . התלמיד / ה עונה - את / ה משחק כדורגל , גם אני אוהב / ת לשחק כדורגל . אחרי תרגול של כמה פעמים עם הפועל משחק / ת , אפשר להשתמש בפעלים המוצעים לצד פעילות . 1 פעילות - 1 מתרגלת את המעבר מזכר לנקבה בפועל " אוהב / ת " ומדגיש כך ששם הפועל שבא אחריו אינו משתנה . לשחק , לצייר , לצלם וכו ' - מתאים גם לזכר וגם לנקבה , גם ליחיד וגם לרבים . פעילות - 2 כדי להשלים את המשפטים צריך לשים לב לשם הגוף או לשם הפרטי המופיע בהתחלת המשפט , ולפי זה לבחור את הצורה הנכונה של " אוהב " . במשפט השני נכנסת גם מילת השלילה " לא " ואפשר לראות שהיא לא משנה כלום בתבנית עצמה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר