עמוד:167

קוראים עלילון השיחה בעלילון בעמוד הבא היא בין אימא לילדים . אימא חושבת שלא טוב לשבת כל היום , והיא רוצה שהילדים יעשו ספורט . זוהי סיטואציה המתקיימת בהרבה בתים בימינו . המילים החדשות והמבנים הלשוניים החדשים : אמצע , מכין , עייף ; אני רעב , יש אוכל ? אני כל היום ..., אני אוהבת ל ..., זה לא בריא . לפני הקריאה : מלמדים את המילים החדשות הנחוצות להבנת העלילון . כדאי לכתוב אותן על הלוח בעברית ובערבית , כדי שיהיה אפשר להיעזר בהן בזמן ההאזנה והקריאה . מפנים את תשומת הלב גם למילים שהן בשימוש גם בערבית ( - cognats ) טניס , ספורט , סלט . קוראים את העלילון בשלבים המתוארים לקריאת העלילון הראשון במדריך זה . שואלים שאלות על מידע גלוי : מי משחק במחשב ? מי משחק בטלפון ? מי אח של יסמין ? מי רעב ? מי אומר "זה לא בריא " ? מי עושה ספורט ? מי עייף ? מזהים את ההומור בעלילון : כרמי מתחמק מתרגילי הספורט של אימא ויסמין , אבל לא מצליח להתחמק מעבודה - עליו להכין סלט לכולם . בסוף העלילון יש בלון ריק . הילדים ישלימו אותו בהמשך . אפשר כאן לבקש מהם לחשוב מה חסר בבלון הזה , אבל לא לכתוב בינתיים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר