עמוד:121

אוצר מילים מתרגלים משפטים שמתחילים ב " הוא " וב " היא " בעזרת " חידות " על ילדי הכיתה , למשל : הוא לובש מעיל כחול , היא לובשת שמלה לבנה , היא יושבת ליד שירין , הוא אוהב כדורגל - והילדים צריכים להגיד את שם הילד / ה . אפשר להציע לילדים לחבר בעצמם " חידות " דומות ולשאול את חבריהם . הוא , היא הקניה : מפנים את הילדים לתרגום כינויי הגוף ( אין צורך ללמד אותם את המינוח " כינוי גוף " . זה יגיע בשלב מאוחר יותר של הלימוד , בכיתות גבוהות יותר ) , ועומדים על הדמיון לשפה הערבית . כדאי לתרגל את המילים האלה בכיתה במשפטים דומים או אחרים – להצביע על ילד או ילדה ולהגיד : זה עדי , הוא ...... ; זאת אמירה , היא ................ אחר כך אפשר לבקש מילד או ילדה להצביע על ילד / ה מהכיתה ולהגיד משפט . פעילות – 2 הופעה של כינויי הגוף הוא , היא בצורה אחרת – כתשובה לשאלה . אמנם במשפטים אלה אפשר גם שהתשובה תתחיל בשם הפרטי של הילד שהופיע בשאלה , אבל אפשר גם לפתוח בכינוי הגוף המתאים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר