עמוד:112

בעמוד זה יש תזכורת למספרים בעברית ( שנלמדו בכיתה א ) , והם מוזכרים בהקשר של שעות היום . הטקסט מציג את הצירוף השכיח " בשעה ... " ומתאר סדר יום שגרתי של ילד . זה כבר טקסט ארוך יותר מקודמיו , אבל יש בו תבניות חוזרות שמקלות על הקריאה ( בשעה .... עומר .... ) . יש בו גם חזרה על פעלים שהילדים כבר הכירו . פעילות - 3 לאחר קריאת הטקסט שואלים על פרטים בטקסט , למשל - מה עומר עושה בשעה שתיים ? השאלות מחייבות את הילדים להבין את הציור , לחזור ולעיין בטקסט ולחפש את התשובה , ואז להשלים את השעה הנכונה במילים . בעבודה עם מתקדמים אפשר להקנות כאן את מילת השאלה " מתי " ולשאול - מתי עומר משחק במחשב ? מתי עומר הולך לחברים ? אפשר להציע להחליף את השם עומר לשם של בת ולכתוב את הטקסט מחדש עם פעלים בצורת נקבה . אפשר גם להציע להם לבחור פעולות אחרות לטקסט החדש שלהם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר