עמוד:111

הפעלים קונה , שותה , רואה , בונה , ביחיד וברבים כאן מכירים פעלים בזכר ( בזמן הווה , בניין קל ) , שרובם הוצגו בנקבה בעמ' . 67 מתעכבים על משמעות הפעלים ( לפי התרגום ) ומתבוננים יחד במבנה הזהה של הפעלים . אפשר לדפדף אחורה לפעלים בנקבה ( עמוד 67 ) ולראות את הדומה והשונה . אפשר לבקש מהם להגיד משפטים שלמים על הציורים , למשל : בן קונה אננס , אורן רואה ציפור וכו ' . המהלך הזה יעזור להם אחר כך בפעילות . 1 בהמשך העמוד מופיעה צורת הרבים של הפעלים בזכר במבנה הזה . מוצגת ההשוואה לערבית , והילדים יכולים לראות דמיון ושוני בין השפות . פעילות - 2 בטבלה מופיעים גם פעלים שלא הופיעו בראש העמוד , אבל הילדים יכולים להסיק מסקנה – אם הפועל ביחיד הוא באותו מבנה , כך יהיה גם לגבי צורת הרבים , אותה סיומת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר