עמוד:88

פעלים בנקבה רבות : קונות , בונות , שותות , בוכות הקניה : מסבירים את צורת הרבות – מראים את ההדגשות המופיעות בספר : סיומת ה לנקבה יחידה הופכת לסיומת ות ברבות . הילדים יכולים גם להשוות למה שהם מכירים בערבית . מתרגלים מעבר בין משפט שהפועל בו ביחידה למשפט שהפועל בו ברבות . למשל , אומרים : " רינה שותה מים " , והילדים עונים " רינה ודינה שותות מים " . בשלב זה הילדים עוד לא למדו את ריבוי שם העצם בנקבה ( מופיע בעמוד 75 בספר ) , ולכן אי אפשר לדרוש מהם להפוך שם עצם ביחידה לרבות . פעילות – 3 ברשימת המילים מוצגים שמות של ילדות , פעלים בנקבה יחידה ורבות , ושמות של משקאות . הילדים צריכים לבחור מהרשימה מילים שירכיבו משפט הגיוני ונכון . מדגימים על הלוח בנייה של משפט : בוחרים שם אחד ( למשל שרה ) וכותבים על הלוח . שואלים : מה שרה עושה ? ובוחרים פועל אחד ( למשל קונה ) . כותבים גם אותו על הלוח . בוחרים משקה אחד ( למשל חלב ) ומוסיפים על הלוח . קוראים את שלוש המילים ברצף , כמשפט אחד . כעת מדגימים משפט שיהיה בו פועל בצורת רבות ; בוחרים שני שמות - זוכרים להזכיר את ו החיבור - וחוזרים על תהליך בניית המשפט . עכשיו מבקשים מהילדים להרכיב כל אחד לעצמו שלושה משפטים ולכתוב כל אחד בשורה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר