עמוד:79

פינת הלשון מבקשים מהילדים להכין ( כל אחד לעצמו ) שני שלטים קטנים ועליהם המילים - " יחיד" ו " רבים " . אומרים בקול שמות עצם בזכר ביחיד וברבים בסדר אקראי ( ילדים , סנדל , מלפפונים , קלמר , אגסים , רמזורים , עכברים , תפוחים , מעילים , גלגל , תיק , וכו ' ) , ואחרי כל מילה הילדים צריכים להרים את השלט המתאים . בעבודה עם מתקדמים אפשר לתרגל את המעבר מרבים ליחיד על מילים שהם מכירים ובכל זאת יש שינוי כלשהו בין המילים מלבד סיומת הרבים , למשל : ספרים - ספר , זיתים - זית , בתים – בית . יחיד ורבים בזכר הקניה : לומדים את צורת הרבים המקובלת של שמות בזכר – סיומת ים . כותבים על הלוח כמה שמות עצם ביחיד וברבים ( בשלב ראשון רצוי שמות שאינם משנים צורה במעבר לרבים , כמו פיל – פילים , ולא ילד - ילדים , כדי להדגיש את הסיומת בלבד . בשלב הבא יהיה אפשר להגיד שלפעמים המילה גם משתנה קצת במעבר לצורת הרבים ) . מסבירים שבדרך כלל יוצרים את צורת הרבים על ידי הוספת … ים לשם ביחיד זכר . ממשיכים ומדגימים בעל פה בעזרת שמות חיות : ארנב - ארנבים , עכבר - עכברים , תרנגול - תרנגולים , דג - דגים , חתול - חתולים , ברווז - ברווזים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר