עמוד:49

חזרה על האותיות שנלמדו עד עכשיו : א - ת זמן משחק , דיבור ועוד מציגים על הלוח כרטיסים עם ציורים של אופניים , מכונית , תרנגול . מראים לילדים שהאות האחרונה של כל מילה היא האות הראשונה של המילה שאחריה . שואלים באיזו אות תתחיל המילה שאחרי תרנגול ( ל ) , ומבקשים מהם להציע מילה שמתחילה ב - ל ( לשון / לימון / לילה / לוח ) . כשהילדים מבינים את העיקרון , מחלקים את הכיתה לקבוצות של 5 - 4 ילדים , נותנים לכל קבוצה 10 כרטיסים עם ציורים שונים , למשל : קבוצה - 1 אגס , ספר , רגליים , רכבת , תרנגול , לחם , מכונית , תלמיד , דוב , ביצה קבוצה - 2 מתנה , היפופוטם , מסרק , קוף , פיל , לחם , מלך , כלב , בלון , נחש קבוצה - 3 ראש , שוקו , וילון , נסיך , כף , פיל , לוח , חומוס , סבון , נעל קבוצה - 4 שוקולד , דוב , בקבוק , קלמר , ראש , שוקו , וילון , נסיך , כף , פרח קבוצה - 5 מסרק , קוף , פרח , חמור , רגל , לימון , נכד , דוב , בקבוק , קלמר מבקשים מכל הקבוצות לסדר את המילים שקיבלו לפי אותו עיקרון – האות האחרונה של המילה האחרונה היא הראשונה במילה הבאה וכן הלאה . הקבוצה שסיימה ראשונה – מנצחת . אחר כך מבקשים מכל קבוצה להציג את רצף המילים שלה ולהגיד בקול את המילים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר