עמוד:30

חזרה על האותיות שנלמדו עד עכשיו : א - ו פעילות : 1 מותחים קו בין אותה אות בדפוס ובכתב לציור המתאים . פעילות : 2 משלימים את האות החסרה לפי הסדר , בשורה הראשונה חסרה האות ב , בשורה השנייה חסרה האות ד וכן הלאה . פינת כתיבה : כותבים מילים . התלמידים מתנסים בכתיבת מילה שלמה באותיות כתב , רואים איך רצף של אותיות יוצר מילה בעלת משמעות וחווים הצלחה ותחושת הישג . מזכירים לתלמידים שכל כתיבה ביד , בספר ובמחברת , תהיה רק באותיות כתב . זמן משחק , דיבור ועוד משחק לחזרה על האותיות : מכינים כרטיסים ריקים בגודל 5 * 5 ס " מ בערך . התלמידים נחלקים לקבוצות של . 4 - 3 כל קבוצה מקבלת 14 כרטיסים ומכינה משחק זיכרון : על מחצית מהכרטיסים כותבים את האותיות בדפוס ( א , ב , ב , ג , ד , ה , ו ) ועל הכרטיסים שנותרו כותבים את האותיות בכתב ( א , ב , ב , ג , ד , ה , ו ) . מערבבים את כל הכרטיסים ומפזרים הפוכים על השולחן . כל תלמיד בתורו הופך שני כרטיסים ; אם מצא את אותה אות בדפוס ובכתב - הוא לוקח את שני הקלפים אליו . אם אלה אותיות שונות - הוא מחזיר את שני הקלפים למקומם ( הפוכים כמו שהיו ) . מנצח מי שאוסף יותר זוגות . פעילות תחרותית לחזרה על האותיות : הילדים נחלקים לקבוצות . כל קבוצה מקבלת 3 – 2 עיתונים צבעוניים ומחפשת ציורים מתאימים לכל האותיות , למשל אבטיח לאות א , בלון לאות ב וכן הלאה . מנצחת הקבוצה שהשלימה ראשונה את המשימה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר