עמוד:26

חזרה על האותיות והתנסות בכתיבה א אוצר מילים מוכר : אימא , אבא , אבטיח , אגס , אדום , אבוקדו , אננס , אריה , אופנים , אפרוח , אף . הקניה : כותבים א בדפוס על הלוח , מזכירים את שם האות . מציגים תמונות של דברים שמתחילים ב - א , מבקשים לומר מילים שמתחילות ב - א . אפשר להיעזר באיור הפותח . אפשר גם להפנות את הילדים לסביבת הכיתה ולבדוק מה עוד מתחיל באות א . אותיות דפוס ואותיות כתב : מסבירים שבעברית יש שתי מערכות מקבילות של אותיות . באותיות הדפוס משתמשים בספרים , בעיתונים , בשלטים ובתמרורים , באריזות של מוצרים , בספרי לימוד ובחומרים מודפסים אחרים ; באותיות הכתב משתמשים כשכותבים ביד - למשל במחברת , בפתק , בתשובות בספרי הלימוד . לכן לכל אות יש שתי צורות : אחת בדפוס ואחת בכתב . חוזרים לאות א בדפוס שכבר כתובה על הלוח וכותבים לידה א בכתב . פעילות : 1 התלמידים כותבים א ו - אלפי כיווני החיצים המראים את אופן כתיבת האות בדפוס ובכתב . חוזרים ואומרים בקול את המילים שבציורים , מקשיבים וחושבים אם המילה מתחילה ב - א , ואז כותבים את האות ( בדפוס ובכתב ) רק במקומות המתאימים . הליך זה של הקניית אות מתאים גם לכל האותיות הבאות . ב אוצר מילים מוכר : ביצה , בית , ברך , בננה , בצל , בלון . הקניה : ההוראה נעשית באותה דרך : בודקים איפה אפשר למצוא אותה בתמונות ( " בצל " , " בננה " , " בית " , " ברז " , " ביצה " , " בלון " ) , בכיתה ובשמות התלמידים , יוצרים אותה ומתנסים בכתיבה . פעילות אחרונה בעמוד : 8 חוזרים לתמונת הפתיחה ( הספארי ) ומתנסים שוב בזיהוי הקשר בין האות א לצליל שלה . מסמנים בתמונת הפתיחה דבר שמתחיל ב - א ודבר שמתחיל ב - ב .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר