עמוד:123

בסעיף ב : מתוך ההתנסות התלמידים מגלים שכאשר למשולש ולמלבן יש צלע משותפת וקודקוד נוסף של המשולש נמצא על הצלע הנגדית של המלבן , אז שטח המשולש הוא מחצית שטח המלבן . בפעילויות 7 – 4 לומדים בצורה מסודרת להתאים למשולש מלבן ששטחו כפול משטח המשולש , ובדרך זו בונים נוסחה לחישוב שטח משולש המבוססת על שטח מלבן מתאים . בפעילות 4 עוסקים במשולשים ישרי זווית . התלמידים לומדים למצוא את המלבן המתאים בעזרת הדוגמה . בפעילויות 7 – 5 עוסקים במשולשים שאינם ישרי זווית . בפעילות 5 התלמידים בונים מלבן משני משולשים חופפים על ידי גזירה . הדיון שאחרי הפעילות מתייחס לדרך אלטרנטיבית למציאת שטח משולש : במקום ליצור מלבן ששטחו כפול משטח המשולש , אפשר ליצור מלבן ששטחו שווה לשטח המשולש באופן הזה ( על ידי גזירה לאורך קטע האמצעים ) : מציאת דרך כזו " להפוך " משולש למלבן מפתחת את היצירתיות ואת התפיסה החזותית ולכן מומלץ להתייחס אליה , אולם אין צורך להתעכב עליה כי לא משתמשים בה בהמשך . שימו לב ששטח המלבן שהתקבל בדרך זו שווה למכפלת צלע המשולש במחצית הגובה לאותה צלע .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר