עמוד:120

פעילות 4 ( אתגר ) מטרת פעילות זו היא לעורר את סקרנותם של התלמידים כדי שיציעו דרכים למדוד את השטח של כל אחד מהמצולעים . אחת האפשרויות היא לחלק את כל המצולעים למשולשים ישרי זווית חופפים שיהוו יחידת מידה . כל אחד מהמשולשים האלה הוא חצי משבצת . שימו לב שהמשולש האדום יוצא דופן – אי אפשר לחלק אותו למשולשים כאלה . את שטחו של משולש זה אפשר לחשב על ידי שכפולו והשלמתו למלבן ששטחו 2 סמ " ר . מאחר ששטח המשולש הוא מחצית שטח המלבן הזה , שטחו הוא 1 סמ " ר . גם אם התלמידים אינם מגלים דרך זו , בכל זאת חשוב להציג להם את השאלה . חשוב שהם יתמודדו עם חיפוש דרכים למציאת שטחים כדי לפתח את החשיבה שלהם בנושא של מדידת שטחים . הינה דרך לחלק כל אחד מהמצולעים לחלקים כך שיהיה אפשר למצוא את שטחם : אתגר . 4 אור סרטטה מצולעים על רשת נקודות . דיון איך אפשר למצוא את השטח של המשולש האדום ? ושל המקבילית הצהובה ? א . מצאו בדרך שלכם את השטח של כל מצולע וכתבו אותו ליד המצולע .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר