עמוד:110

בפעילות 6 התלמידים חוקרים את הקשר בין שטח להיקף . הם לומדים שלא בכל המצבים כאשר מקטינים את ההיקף גם השטח קטן או להפך . לדוגמה בהשוואה בין סעיפים א ל - ב : . 6 עידן גזר מלבנים זהים מנייר . אחר כך הוא החליט לשנות כל מלבן . מה קרה לשטח ? מה קרה להיקף ? השלימו . אם השטח או ההיקף לא השתנו , כתבו לא השתנה . א ממלבן זה הוא גזר ריבוע של 1 סמ " ר : ב למלבן זה הוא הדביק ריבוע של 1 סמ " ר : בסעיף ב הוסיפו חלק ( שטח ) , עם זאת ההיקף שווה להיקפו של המלבן שהורידו ממנו חלק ( בסעיף א ) . בנוסף , התלמידים לומדים שההיקף משתנה בהתאם למיקום שבו מוסיפים או מורידים ריבועים . כך למשל בסעיף א ההיקף יהיה גדול מההיקף בסעיף ג . הינה פתרון אפשרי לסעיף ד : ד סמנו כיצד יש לגזור ריבועים ממלבן זה כך שהשטח יקטן ב 2 סמ " ר וההיקף יישאר ללא שינוי :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר