עמוד:108

פעילות הפתיחה עמוד 136 פרק זה פותח בפעילות " פיקניק לחברות " המעודדת דיון וחזרה על מושגים מוכרים כמו שטח , היקף ויחידות מידה . כדאי לפתוח את הדיון ולשאול : איך אפשר להשוות בין גודלי המגשים השונים ? מהן יחידות המידה שישמשו אותנו ? בציור עצמו יש רמזים שיכולים לעזור לנו , לדוגמה המפה המשובצת מספקת לנו יחידות מידה . במהלך הדיון יש לעודד את התלמידים להציג דרכים שונות לענות על השאלות . הינה תשובות לדוגמה : " כדי לדעת מה שטח המגש הכחול או הכתום אני בודק מסביב את אורך הצלעות של שתי צלעות סמוכות ומכפיל אותן " . " בעוגת השוקולד החתיכה המלבנית גדולה יותר כי שטחה הוא 4 x 8 משבצות , והחתיכה האחרת ( בצורת ' ר ' ) בנויה משני מלבנים 2 x 4 – משבצות ו - 2 x 10 משבצות , וסכום שטחיהם קטן משטח החתיכה המלבנית " . המסלול שכל נמלה צועדת בו כשהיא מקיפה את המגש שלה הוא ההיקף של המגש . יש לשים לב שבמדידת ההיקף משתמשים ביחידות מידה שונות מאשר במדידת השטח .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר