עמוד:60

מבוא לפרק על פי ההמלצה בתוכנית הלימודים , יש להקדיש כ - 4 שעות לנושא זה . המילה " גובה " מוכרת לתלמידים מחיי היום - יום אך משמעותה שונה ממשמעותו של המושג הגאומטרי " גובה " . כך , למשל , כשרוצים למדוד גובה של אוהל בחיי היום - יום צריך לדעת מה המרחק של קצה האוהל מבסיסו : דיון התבוננו בציור . איזה אוהל הוא הגבוה ביותר לדעתכם ? כיצד אפשר להשוות בין גובהי האוהלים ? לאוהל יש בסיס אחד . לעומת זאת למשולש יש שלוש צלעות שכל אחת מהן יכולה להיות בסיס , ולכן בכל משולש יש שלושה גבהים . גובה בגאומטרייה הוא מושג שקיים תמיד רק ביחס לצורה מסוימת : גובה של משולש למשל . לגובה מתייחסים לעיתים כאל קטע , למשל בסרטוט גובה במשולש , ולעיתים מתייחסים אליו כאל אורך , למשל בחישוב שטחים . חשוב שהתלמידים יבינו את כפל המשמעויות הזה . גובה הוא מושג הכולל בהגדרתו את המושג ישרים מאונכים , ולכן בתחילת הפרק עוסקים בישרים מאונכים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר