עמוד:77

לאורך כל הפרק כדאי לאפשר לתלמידים להציע דרכי פתרון משלהם לבעיות . לדוגמה , הבעיה שבסעיף ב : ב ליותם ולעינת יש יחד 56 בולים . ליותם יש 20 בולים יותר מלעינת . כמה בולים יש לכל אחד מהם ? חישוב : תשובה : לעינת יש בולים , וליותם יש בולים . נוח לפתור את הבעיה בעזרת ציור : מהציור עולה שאפשר לחשב את ערך שני המלבנים הירוקים בעזרת התרגיל , 56 – 20 = 36 ואחר כך אפשר לחשב את ערכו של מלבן ירוק אחד בעזרת התרגיל . 36 : 2 = 18 לכן לעינת יש 18 בולים . ליותם יש 20 בולים יותר מלעינת , ולכן ליותם יש 38 בולים . תשובה לשאלה בבעיה : לעינת יש 18 בולים , וליותם יש 38 בולים . יוצא מן הכלל עמוד – 190 ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 104 – 95 )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר