עמוד:63

בשיחה שבין הלל לגזר בעמוד 158 שתי הדמויות חוזרות לתפקידיהן . הלל מעדיף לפתור במאונך וגזר מציעה דרך אחרת – לפתור תרגיל של כפל ב - 5 בעזרת תרגיל של כפל ב - . 10 קראו את הדרכים של הלל ושל גזר לפתרון התרגיל : 420 × 5 = תרגיל כפל ? אין בעיה ! כותבים במאונך : אני פותרת בדרך אחרת ומשתמשת בתרגיל עזר . אני יודעת ש - 420 x 10 = 4 , 200 ולכן . 420 x 5 = 2 , 100 זה חצי ! אני יכולה לחשוב על עוד דרכים לפתור , למשל בעזרת פילוג . לפני שהתלמידים פותרים את פעילויות 30 ו - 31 מומלץ לפתור תרגילים אחרים של כפל ב -5 באופן דומה . כדאי גם לדון עם התלמידים בדרכים נוספות לפתור תרגילים כאלה . אפשר גם לדון איתם בדרכים לפתור תרגילים של כפל ב - 50 ( נעזרים בכפל ב - 100 ) ובהמשך גם כפל ב - , 25 ב - 250 וב - . 500 כתב סתרים - צורות במקום מספרים עמוד 159 פעילות 33 עוסקת בהכללה : כיצד התוצאה של תרגיל כפל משתנה כשמחליפים את אחד הגורמים בגורם הגדול פי מספר כלשהו מהגורם הנתון ? התרגילוהתוצאההנתוניםהם . × 3 = בתרגיל שבסעיף א הגורם 3 הוחלף בגורם הגדול ממנו פי , 2 ולכן התוצאה ( ) תגדל פי . 2 מבטאים זאת כך : בתרגיל שבסעיף ב הגורם 3 הוחלף בגורם הגדול ממנו פי , 3 ולכן התוצאה ( ) תגדל פי . 3 מבטאים זאת כך : בתרגיל שבסעיף ג הגורם 3 הוחלף בגורם הגדול ממנו פי , 4 ולכן התוצאה ( ) תגדל פי . 4 מבטאים זאת כך :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר