עמוד:60

פעילויות 21 – 19 עוסקות בכפל בעזרת פילוג . בכיתה ד למדו התלמידים לפתור תרגילי כפל בעזרת פילוג , ובכיתה ה הם ממשיכים בנושא ומגדילים את תחום המספרים . גם כאן הלל מעדיף לפתור תרגילים במאונך וגזר מציגה את חוק הפילוג באמצעות המחשה של מלבני כפל . כדאי להציג לתלמידים השוואה בין שתי השיטות . קראו את הדרכים של הלל ושל גזר לפתרון התרגיל : 708 × 4 = אני פותר במאונך . אני נעזרת בפילוג . לאחר שהתלמידים קוראים את הפתרון בעזרת פילוג בדוגמה , מומלץ מאוד להציג להם תרגילים במספרים דומים כדי לעודד אותם לפתור בדרך דומה . לדוגמה : 706 × 4 = 710 × 4 = 702 × 4 = 7 , 006 × 4 = 7 , 010 × 4 = 7 , 002 × 4 = פעילויות 26 – 24 עוסקות באומדן בהקשר של משקלי בעלי חיים . אחת המטרות של הפעילויות האלה היא לאפשר לתלמידים לפתח " תחושה " למספרים גדולים , למשל להבין שדינוזאור שמשקלו 69 טונות ( 69 , 000 ק " ג ) שווה בערך במשקלו ל - 14 פילים , שהם חיות היבשה הכבדות ביותר . פיל אפריקני 5 , 000 - ק "ג קרנף 2 , 200 - ק "ג היפופוטם 2 , 000 - ק "ג ג׳ירף 1 , 200 - ק "ג

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר