עמוד:57

בפעילות , 10 לאחר שהתלמידים פותרים את התרגילים , כדאי לקיים איתם דיון על החוקיות שהתקבלה . בסעיף ב בפעילות 12 אפשר לבקש מהתלמידים גם למצוא את תרגילי החילוק המתאימים , בהתאם ליכולתם . בחלק השני של הפעילות מומלץ שהתלמידים יכתבו דוגמאות מספריות מתאימות ואת תרגילי החילוק המתאימים ויפתרו אותם . « ענו על השאלות . א . מה משותף לכל המספרים המתחלקים ב ? 10 ב . מה משותף לכל המספרים המתחלקים ב ? 100 ג . מה משותף לכל המספרים המתחלקים ב ? 1 , 000 כתב סתרים - צורות במקום מספרים עמוד 145 בפעילות 13 יש משוואות קשות יותר מאלה שהתלמידים רגילים אליהן . עם זאת הם התנסו בפעילויות דומות גם בכיתה ד . שימו לב לכך שיש הכוונה לדרך הפתרון של הפעילות . למשל , בסעיף א השורה הראשונה מכוונת לשלב הראשון בפתרון – מציאת הסכום שבסוגריים . השלב השני הוא מציאת המספר המתאים לצורה . פעילויות 18 – 16 עוסקות בתרגילי כפל , חילוק ושרשרת בעשרות שלמות בהקשר של אריזות מזון לג ' ירפים . דרך ההצגה של הבעיות מעודדת חישובים בדרכים מגוונות ולא חישובים באמצעות תרגילים במאונך . חשוב לדון עם התלמידים בקשר בין העמודות בכל טבלה בפעילויות 16 ו - 17 ובקשר בין הטבלאות בסעיפים א ו - ב בפעילות . 17 כדאי לעודד את התלמידים להיעזר בנתונים שמצאו כדי להמשיך למלא את הטבלאות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר