עמוד:49

ב . חיבור וחיסור ( עמודים 138 - 121 ) בראש עמוד 121 התלמידים מכירים שני חתולים : הלל , חתול האוהב לפתור תרגילים בעזרת אלגוריתמים ( פתרון במאונך ) , וגזר , המעדיפה להשתמש בדרכים שונות ויודעת להתאים את דרך הפתרון לסוג התרגיל . התלמידים ימשיכו לפגוש את זוג החתולים לאורך הפרק במקומות שבהם פותרים תרגילים . שתי הדמויות יחד מייצגות את הידע שעל הילדים לרכוש . חשוב שהתלמידים יבינו שאפשר לפתור תרגילים שונים בדרכים שונות ויחליטו בעצמם כיצד לפתור כל תרגיל . הצעה לפעילות חזרה מבקשים מהתלמידים לכתוב תרגילי חיבור וחיסור שאין בהם צורך בהמרה ותרגילים שיש בהם צורך בהמרה . אפשר לכתוב את המספר הראשון בתרגיל ולבקש שישלימו את השני כך שיתקבל פעם תרגיל עם המרה ופעם תרגיל בלי המרה . דוגמאות : תרגיל בלי המרה : 456 + = תרגיל עם המרה : 456 - = כשמציגים תרגילים בחזרה כדאי להציג מספרים קטנים , דו - ספרתיים ותלת - ספרתיים , ושיהיה צורך בהמרה אחת בלבד . חשוב לוודא שהתלמידים מבינים את תהליך ההמרה בתרגילי חיבור וחיסור ושלא ישננו את הכללים בלבד . התלמידים יכולים להיעזר בלוח המספרים המחיק ובטבלת המבנה העשרוני המחיקה המצורפים בסוף הספר . מטרת פעילויות 1 ו - 2 היא שהתלמידים יפתרו תרגילי חיבור וחיסור במאונך , ולכן הלל הוא זה שמציג את הפתרון . התלמידים מתבקשים לכתוב בעצמם את התרגילים במאונך . מומלץ לחזור תחילה על דרך כתיבת תרגילי חיבור וחיסור במאונך . התרגילים בפעילויות האלה מעודדים פתרון בעזרת האלגוריתם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר