עמוד:39

כדאי לדון עם התלמידים באפשרויות שונות להשלמה , ובסעיפים א ו - ג אפשר לשאול כמה אפשרויות כאלה יש . בסעיף א יש 5 אפשרויות שונות : ובסעיף ג יש 4 אפשרויות שונות : בפעילות 2 דרך פתרון אפשרית היא קודם לחשב את מספר הנוסעים ברכבת 492 – נוסעים ( , ( 82 × 6 = 492 ואחר כך למצוא את מספר האוטובוסים הדרושים כדי להסיע את כולם . אפשר לחשב את מספר האוטובוסים בעזרת התרגיל 492 : 48 = במאונך , אך אם מחשבים בעזרת תרגיל חילוק לפעמים קשה לתלמידים לתרגם את התוצאה עם השארית לתשובה לשאלה . במקרה הזה הם יכולים לכתוב את התשובה ( שארית 10 ( 12 אוטובוסים . קל יותר למצוא את מספר האוטובוסים על ידי חישוב בעל פה ואומדן , למשל : אם בכל אוטובוס יש 48 מושבים , ב -10 אוטובוסים יכולים לשבת 480 אנשים . צריך להושיב 492 אנשים , ולכן יש צורך ב - 11 אוטובוסים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר