עמוד:38

שוב חישוב - כפל וחילוק עמודים –106 103 הפינה שוב חישוב חוזרת בסוף כל פרק וכוללת משימות בנושאים שנלמדו בפרקים קודמים או בשנים קודמות . הפעילויות בנויות כך שהתלמידים יוכלו לעבוד בהן באופן עצמאי . אפשר לפתור את פעילויות שוב חישוב בכל זמן במהלך הלימוד בפרק . בפינה הזאת הפעילויות עוסקות בנושא כפל וחילוק . חשוב לציין שאת כל החישובים שבפינה הזאת יש לעשות בעל פה , בלי להשתמש באלגוריתם המאונך . בפעילות 1 יש לשים לב למספר הספרות במספרים שמשלימים בכל סעיף : בתרגילי הכפל שבסעיף א הגורמים הם מספר חד - ספרתי ומספר תלת - ספרתי , בתרגילי הכפל שבסעיף ב הגורמים הם מספר דו - ספרתי ומספר תלת - ספרתי ובתרגילי החילוק שבסעיף ג המכפלה היא מספר ארבע - ספרתי והגורם הראשון הוא מספר חד - ספרתי . ז . פעילויות לסיכום הפרק ( עמודים 100 – 97 ) הפעילויות שביחידה הזאת דורשות שימוש בשברים במגוון דרכים ויישום של כל המיומנויות שנלמדו בפרק . כל הפעילויות קשורות לנושא תחרות הטריאתלון . התלמידים עסקו מעט בחישובים הקשורים לטריאתלון ביחידה ה , בפעילות 9 שבעמודים . 85 – 84 בפעילות ההיא הם מצאו את אורכי המסלולים בכל אחד מחלקי התחרות לגילים שונים במטרים ועסקו בשאלות של חלק מכמות בלבד . ביחידה הזאת הטבלה של אורכי המסלולים נתונה , והאורכים של מסלולי הרכיבה והריצה כתובים בקילומטרים . התלמידים נדרשים למצוא את הנתונים המתאימים לכל פעילות ולחשוב אילו חישובים מתאימים לכל שאלה . במרבית הפעילויות יש גם סעיפים הדורשים המרה ממטרים לקילומטרים ולהפך . בפעילויות 1 ו - 2 השאלות דורשות תרגילי חיבור , חיסור וכפל . פעילות 3 עוסקת באומדן ובחישוב של חלק מכמות . פעילות 4 יוצאת דופן מאחר שעוסקים בה בדקות ובשניות ולא במטרים ובקילומטרים . יש לוודא שהתלמידים שמים לב להבדל וזוכרים את הקשר בין דקה לשנייה . הפעילות הזאת דורשת חישובים של חיבור וחיסור מספרים מעורבים , השוואה ומציאת כמות חלקית . בדקו את עצמכם עמודים –102 101 בחלק הזה חוזרים על החומר שנלמד ביחידות ד – ז , והוא משמש לבדיקה עצמית של התלמידים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר