עמוד:33

בפעילויות 2 ו - 3 על התלמידים למצוא כמויות מתאימות לשברים שונים בעלי אותו מכנה . יש לעודד את התלמידים למצוא קשרים בין הכמויות שמצאו ולנסות להסביר את הקשרים האלה כהכנה לפעילויות הבאות . בפעילויות 4 ו - 5 יש למצוא חלק מכמות כשהחלק הוא שבר שאינו שבר יסודי . גם בפעילויות האלה התלמידים נעזרים בהקשר של עוגה מחולקת ומקושטת ומתעדים את הממצאים שלהם בטבלה . העבודה עם הטבלה יחד עם ההמחשה מסייעת לתלמידים להבין את הקשר בין הכמות המתאימה לשבר היסודי ובין הכמות המתאימה לשבר שהמונה שלו שונה מ - . 1 על הקשר הזה דנים במפורש בסוף פעילות . 5 . 5 כמה אגוזים יש על חלק העוגה שקנה כל אחד ? השלימו את הטבלאות . כדאי לבקש מהתלמידים לנסות להסביר מדוע התרגיל המתאים הוא תרגיל כפל . הסבר לדוגמה : מצאנו כמה אגוזים יש על חלק אחד , ועכשיו אנחנו רוצים למצוא כמה אגוזים יש על 5 חלקים כאלה , אז עלינו לכפול ב - . 5 בפעילויות 6 ו - 7 על התלמידים למצוא חלק מכמות בשברים שאינם שברים יסודיים בלי להיעזר באמצעי המחשה , אלא רק על ידי מילוי הטבלאות וחישובים מתאימים . מושית הבלשית עמוד – 81 ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 94 – 89 ) כתב סתרים - צורות במקום מספרים עמוד 83 בפעילות 8 עוסקים במשוואות חיסור . אפשר לדון עם התלמידים בדמיון בין כתיבת משוואה מהסוג שהם רגילים אליו ובין הכתיבה בכתב סתרים . תלמידים הזקוקים לכך יכולים לפתור

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר