עמוד:23

בפעילות 22 התלמידים נעזרים בישר המספרים כדי למצוא את המספר המעורב המתאים . בדוגמה מוצגת דרך פתרון אפשרית : מוצאים בין אילו שני מספרים שלמים עוקבים השבר 9 49 נמצא וכותבים אותם כשברים . אחרי כן מתקדמים מהמספר השלם הקטן יותר בצעדים של 1 9 . 22 כתבו את המספרים המעורבים המתאימים . היעזרו בישרי המספרים . תלמידים הזקוקים לכך יכולים לכתוב שבר השווה לכל אחד מהמספרים השלמים כדי למצוא בין אילו מספרים שלמים השבר נמצא . בפעילות 23 כדאי לעבור עם התלמידים על שתי דרכי הפתרון שבדוגמה . לאחר מכן התלמידים יכולים לעבוד באופן עצמאי , כל תלמיד בדרך הנוחה לו . בפעילויות 30 – 24 התלמידים מתרגלים מעבר ממספר מעורב לשבר ולהפך בהקשרים שונים ומיישמים את המיומנות הזאת בהשוואה בין שברים ובאומדן . כתב סתרים - צורות במקום מספרים עמוד 46 עד כה בפעילויות כתב סתרים עסקו התלמידים בצורות המייצגות מספרים שלמים או שברים . בפעילויות האלה לראשונה הצורות מייצגות את המונה של שבר , ובהמשך יהיו פעילויות שבהן הן ייצגו את המכנה . בפעילות , 26 לאחר שהתלמידים מציבים את המספר 1 במקומות המתאימים וכותבים שברים מתאימים , אפשר לקיים דיון : בן מצא שאפשר ליצור סדרה מהשברים שכתב ( משמאל לימין ) . האם תוכלו להמשיך את הסדרה שהתקבלה מהשברים שכתבתם ? בדקו את עצמכם עמוד 49 בחלק הזה חוזרים על החומר שנלמד ביחידות א – ג , והוא משמש לבדיקה עצמית של התלמידים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר