עמוד:22

פעילויות 20 – 17 משמשות הכנה למעבר משבר למספר מעורב . בפעילויות האלה התלמידים מוצאים בין אילו שני מספרים שלמים עוקבים כל שבר נמצא . לשם כך הם נעזרים בישר מספרים שמסומנים עליו מספרים שלמים . קודם מוצאים את השברים בעלי המכנה המתאים השווים למספרים שלמים , ולאחר מכן אפשר למקם את השבר הנתון בקטע המתאים . בפעילות 17 כל השברים הנתונים הם בעלי המכנה . 7 לכן אם מוצאים שברים בעלי המכנה 7 השווים לכל אחד מהמספרים השלמים על הישר , קל למקם את השברים הנתונים ביניהם . שימו לב שאין צורך למתוח קו אל הנקודה המדויקת על ישר המספרים אלא רק אל הקטע המתאים . בפעילות 18 נתונים שברים שהמכנים שלהם שונים וישר מספרים אחד . תלמידים הזקוקים להמחשה נוספת יכולים לכתוב על הישר שברים בעלי כל אחד מהמכנים ( 3 , 20 ו - 8 ) השווים למספרים השלמים . תלמידים אחרים יכולים לעשות את החישוב בראש ולהשתמש בישר רק כעוגן שיזכיר להם מה הם מחפשים . . 18 בין אילו שני מספרים שלמים עוקבים כל שבר נמצא ? השלימו . אפשר להיעזר בישר המספרים שלמטה . לדוגמה , כדי לפתור את סעיף א אפשר לחשוב או לכתוב על הישר איזה שבר בעל מכנה 20 שווה לכל מספר שלם . , 3 60 20 , 2 40 20 ולכן 47 20 נמצא ביניהם , כלומר . 2 47 20 > 3 גם בפעילויות 19 ו - 20 נתון ישר אחד , והתלמידים יכולים לבחור באיזה אופן להיעזר בו . בפעילויות 23 – 21 התלמידים מתבקשים למצוא את המספר המעורב המתאים לשבר גדול מ - . 1 פעילות 21 היא פעילות עם המורה , והיא מציגה את הנושא בעזרת הסיפור על הגמד והענק . כדאי להציג את השאלות בפעילות , לתת לתלמידים להציע דרכי פתרון משלהם ולדון בדרכים השונות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר