עמוד:20

מושית הבלשית עמוד – 37 ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 94 – 89 ) פעילויות מושית הבלשית עוסקות בסדרות ובחוקיות . הן משולבות בתוך הפרקים באופן בלתי-תלוי ברצף הלימוד . רוב הפעילויות מיועדות לעבודה עצמאית של התלמידים . הפעילות הזאת היא הראשונה בנושא בכיתה ה , ולכן נדרשת הנחיית מורה . בפעילויות 16 – 10 התלמידים מתרגלים מעבר ממספר מעורב לשבר . גם בפעילויות האלה הם נעזרים הן במשמעות השבר כנקודה על ישר המספרים והן במשמעות השבר כחלק משלם . כדי למצוא את השבר השווה למספר מעורב נתון , יש למצוא תחילה את השבר המתאים לשלם שבמספר המעורב , כפי שנלמד בפעילויות הקודמות . הייצוגים השונים עוזרים להבין את שלבי החישוב . הינה הדוגמה שבפעילות : 11 . 11 השלימו שברים מתאימים . דוגמה תחילה מוצאים מה השבר המתאים למספר השלם . 3 במספר המעורב יש שבר שהמכנה שלו הוא , 9 ולכן מחפשים את השבר המתאים שהמכנה שלו הוא . 9 תלמידים שעדיין זקוקים לכך יכולים לכתוב גם מעל המספרים 1 , 0 ו - 2 את השברים השווים להם : 9 9 0 9 9 18 לאחר שמוצאים ש - , 3 = 9 27 נותר להתקדם 4 תשיעיות נוספות . אפשר לצייר את ארבעת הצעדים הנותרים , אך לא מוכרחים . באופן דומה , אפשר לחשוב על משמעות השבר כחלק משלם ולהיעזר בציור של פיצות , לדוגמה בפעילות : 12

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר