עמוד:10

החלקים בעיגול אחד . יש לחפש את הציורים שבהם העיגולים מחולקים ל - 7 חלקים שווים . המונה מציין כמה מהחלקים צבועים . החלקים הצבועים יכולים להיות ברצף , כמו בציור הזה : והם יכולים להיות מפוזרים בעיגולים השונים , כמו בציורים האלה : בפעילות 14 התלמידים פותרים בעיות מילוליות העוסקות במשמעות השבר . שימו לב שהבעיות האלה אינן דורשות פעולות חשבוניות בשברים , אלא מעבר ממצב המתואר באופן מילולי לביטוי מתמטי של שבר . פעילות 15 היא פעילות אתגר . המלבנים בפעילות הזאת מחולקים לחלקים שאינם שווים . כדי למצוא איזה חלק בכל מלבן צבוע , יש להוסיף קווי חלוקה כך שהמלבנים יהיו מחולקים לחלקים שווים . אפשר להוסיף את הקווים החסרים בפועל , כלומר לסרטט אותם על המלבנים , או להוסיף אותם בדמיון , כלומר להסיק מתוך הציור כמה חלקים שווים היו במלבן אילו הוסיפו את הקווים . פתרון על ידי הוספת קווים : פתרון על ידי הסקה : המלבן מחולק לארבעה רבעים . אחד הרבעים מחולק ל -4 חלקים שווים . אילו חילקו את כל הרבעים ל - 4 חלקים שווים , היו 16 חלקים שווים בסך הכול ( 4 חלקים בכל אחד מ - 4 הרבעים ) . לכן החלק הצבוע הוא 1 16

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר