עמוד:8

חיבור זוגות חרוזים ( עמ ' , 19 עמ ' 43 ) הפעילות : התלמידים יחברו בקו זוגות של חרוזים . כל המילים מכילות אותיות כתב שהילדים כבר מכירים , והם מתבקשים לקרוא אותן . הם יכולים לקרוא אותן בקול כדי להאזין לצליל שלהן , ואז למצוא את המילה המתחרזת ולמתוח קו ביניהן . כתיבת מילים לאיורים ( עמ ' 54 , 50 , 46 , 42 , 38 , 34 , 28 , 24 , 20 ) הפעילות : כתיבת מילים מתחת לאיורים . המילים מוצגות כשהן מקווקוות , והילדים מתבקשים לעבור על הקווקוו בעיפרון ( ניקוד המילים כבר קיים ) . כדי להוסיף לפעילות עניין ושעשוע , נוספו הוראות מתחת למקבץ האיורים , והן מבקשות מהילדים להקיף מילים מקטגוריה מסוימת ( מה שאפשר לקנות בחנות , מה שנמצא בתוך הבית וכו ' ) . בחירותיהם של הילדים עשויות לעורר בכיתה שיחות מעניינות ( אפשר לקנות הר בחנות ? כן , בתנאי שהוא הר צעצוע !) השלמת צורת הרבים ( עמ ' 23 ) הפעילות : הילדים עוברים בקו על מילים ביחיד , המכילות אותיות שכבר למדו בכתב , והם מתבקשים לכתוב לצד כל מילה את צורת הרבים שלה ( מתוך המחסן ) . דוברי השפה לא יתקשו לאתר את המילה המתאימה , וזוהי עוד דרך לתרגל את כתיבה עם הקשר לשוני מוכר . סימון מילה מתאימה לתמונה ( עמ ' 24 ) הפעילות : מתחת לכל תמונה מופיעות שתי מילים , והתלמידים מתבקשים להקיף את המילה המתאימה לתמונה . זהו תרגול בקריאת מילים בכתב . המילים מכילות רק אותיות כתב שהילדים כבר מכירים . כתיבת מילה מתחת לתמונה המתאימה ( עמ ' 33 ) הפעילות : המילים המתארות את התמונות נמצאות במחסן , והילדים מתבקשים הן לקרוא אותן והן לכתוב אותן בהתאמה לתמונות . אותיות הכתב שבמילים אלה כבר נלמדו כולן . סידור מילים למשפט ( עמ ' 49 ) הפעילות : הילדים קוראים כמה מילים בכתב וצריכים לכתוב מהן משפט הגיוני , כלומר סדר המילים צריך ליצור את ההיגיון של המשפט . קסם של משחק ( עמ ' 58 ) הפעילות : משחק מסלול . במהלך המשחק הילדים עונים על שאלות שרובן ככולן בתחומי השפה , והן כתובות באותיות כתב . אין כאן תרגול של כתיבה בכתב , אלא תרגול של קריאת כתב יד , כמו קריאת הטקסטים הנכתבים בכיתה על הלוח או קריאה ממחברת . קריאת הכרטיסים בכתב יד נעשית אגב שעשוע ואינטראקציה חברתית .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר