עמוד:196

פרק , 2 יחידה 1 תרגיל - 1 תרגילים 3 - 1 עוסקים במילות שאלה , בהמשך לעמוד 41 בספר . בתרגיל זה התלמידים מתבקשים לכתוב את מילת השאלה כמו בתרגיל 7 בספר . תרגיל - 2 התרגיל מתמקד בסימני הפיסוק נקודה וסימן שאלה . חשוב להמשיך ולאמן את התלמידים בכתיבת סימן השאלה בעברית , שכיוונו הפוך מזה שבערבית . בתרגיל 9 ) בעמוד 41 ( התלמידים מבחינים בין נקודה לסימן שאלה בתרגיל האזנה , במשפטים יחידים ולפי האינטונציה של הקריינות . בתרגיל זה יבחרו התלמידים את סימן הפיסוק המתאים על פי ההקשר בשיחה . כדאי לשים לב שבמשפט "את אוהבת סלט פירות " אין מילת שאלה , והתלמידים יכולים לפרש את המשפט כשאלה או כמשפט חיווי , אבל התשובה של נסרין , " כן , אני אוהבת " , מבהירה שהמשפט הקודם של אבא היה שאלה . כדאי לבקש מהתלמידים לקרוא את השיחה בקול תוך הדגשת האינטונציה של משפטי שאלה ומשפטי חיווי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר