עמוד:172

הטקסט " לומדים על המדבר - במדבר " - הטקסט מתאר את בית הספר " אלמוסתקבל" ואת ייחודו . הטקסט מחולק לשני חלקים , ולאחר כל קטע יש שאלת הבנה : השאלה הראשונה היא שאלת אזכור , והשאלה השנייה מחברת בין מידע הקיים בטקסט המילולי לבין הטקסט החזותי , התמונות שמלוות את הטקסט . פינת הלשון אזכורים בטקסט ) רפרור ( - בתחתית הטקסט " לומדים על המדבר - במדבר " מופיעה שאלת אזכור : " ג ' ומאנא אומרת : ' האנשים האלה ... ' – מי הם ' האנשים האלה ' ? " . שאלות אזכור בוחנות את הקשרים הקיימים בין משפטים בטקסט באמצעות אזכור של שמות גוף ודמויות שהוזכרו קודם לכן . כאסטרטגיה לפתרון שאלות מהסוג הזה כדאי להציע לתלמידים לחזור למשפט הקודם או לשני המשפטים שמופיעים לפני האזכור כדי לוודא שהם קולטים את הרצף התוכני , ואז ליצור את הקשר בין האזכור לבין הדבר המאוזכר ( דמות או שם גוף ) . כדאי לשאול את התלמידים עוד שאלות אזכור על הטקסט , לדוגמה : " היא אומרת " – מי זאת " היא " ? " ובשיעורים האלה התלמידים ... " – מה הם " השיעורים האלה " ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר