עמוד:150

מה קרה לאבא של אדם ? - חלק 2 ) סיפור בהמשכים ( לפני שקוראים את החלק השני של הסיפור בהמשכים , נזכרים יחד בחלק הראשון של הסיפור ושואלים : " מה העבודה של אבא של אדם ? " ( הוא צלם טבע ) / " אמיר חושב שאבא של אדם יכול לכתוב כתבה . על מה ? " ( על הטבע בשכונה , על הארנב שהולך לאיבוד ) . לאחר קריאת הסיפור חוזרים ושואלים : " על מה אבא של אדם יכול להכין כתבה ? " ( על הטבע בשכונה , על האיש שמגדל ירקות בחצר של הבניין ) . כמו כן ניתן לבקש מהתלמידים לסמן בסיפור את המשפט שמתאים לאיור לצד הסיפור . תרגילי חזרה על אוצר המילים של היחידה ניתן למצוא בחלק " עוד תרגילים ... ״ בספר הלימוד בעמוד . 196 אוצר מילים מה קרה לאבא של אדם ? - את המילים " מגדל " ו " כפר " ניתן להקנות ולתרגל בדרך של המחשה : מציגים לתלמידים תמונה של גינת ירקות קטנה ושואלים אותם : " אילו ירקות אנשים מגדלים בגינה ? " ( למשל : מלפפונים , חסה , גזר ) . לאחר מכן שואלים : " איפה הגינה ? " . התלמידים יעלו אפשרויות שונות : הגינה יכולה להיות בכפר , אך גם בעיר . ממשיכים ושואלים : " למה אנשים מגדלים ירקות בגינה ? " . התלמידים יכולים לתת תשובות שונות : " כי אנשים אוהבים לאכול את הירקות שהם מגדלים " / " כי הם רוצים לאכול ירקות טריים" / " כי אנשים לא רוצים לקנות ירקות בחנות " ועוד . ניתן לשאול את התלמידים אם מישהו מהמשפחה שלהם מגדל ירקות ולמה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר