עמוד:146

פעילות - 11 הפעילות מתרגלת את הקשר בין שמות הגוף המודגשים לבין הנטייה הנכונה של " את " . תרגול נוסף ניתן למצוא בחלק " עוד תרגילים ... ״ בספר הלימוד בעמודים . 195 - 194 פינת הלשון אותי , אותך , אותך , אותו , אותה - כדאי להציג את נטיית מילת היחס בעזרת שאלות על תוכן השיחות : " גל מחפש את החתול שלו . הוא מצא את החתול ? " " כן , הוא מצא אותו . " " איפה הוא מצא אותו ? " " הוא מצא אותו ליד הבית של דוד ירון . " לאחר מכן יש להציג את הנטייה . בזמן ההקניה יש להדגיש את הקשר בין כינוי הגוף לנטיית מילת היחס , לדוגמה : מצביעים על תלמיד שיושב קרוב למורה ואומרים : " אני רואה את אמיר – אני רואה אותו , " לפנות לתלמידים אחרים ולשאול : " אתה רואה את אמיר ? אתה רואה אותו״ ? וכן הלאה . בשלב הבא יש להציג באופן דומה את ההטיה " אותה " : " אני רואה את נור . אתם רואים אותה ? " וכו ' . מומלץ לתרגל במקהלה וביחידים את שתי ההטיות האלה ולאחר מכן להוסיף גם את ההטיות של הגוף הראשון ( אותי ) ושל הגוף השני ( אותך , אותך ) . כדאי להקביל את נטיית מילת היחס " את " לנטיית המילה " של " ( שלי , שלך , שלך , שלו , שלה ) ולהציג את הסיומת הדומה בכל גוף .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר