עמוד:144

פעילות - 8 הפעילות מחזירה את התלמידים אל השיחות כדי לאתר בהן פרטי מידע . גם לאחר פעילות זו ניתן לבקש מהם להתחלק לזוגות ואז לחבר שאלה נוספת ולהחליט אם זאת שאלה שיש לה או אין לה תשובה בשיחות . פעילות - 9 הפעילות מזמנת לתלמידים כתיבה של סוגת הודעה . הודעת טקסט בטלפון הנייד היא לרוב טקסט קצר ותמציתי הכתוב בשפה דבורה ולא רשמית . הפעילות מאפשרת חזרה על כתיבת שאלות ועל נטיית פעלים . התלמידים צריכים להחליט למי הם כותבים ובאיזה נושא ויכולים להיעזר בדוגמאות נתונות . לפני הפעילות כדאי לשאול אותם למי הם רוצים לכתוב הודעה ולהעלות במליאה רעיונות לשמות של קבוצות שיתופיות ולנושאי שיחה . פעילות - 10 לאחר שכל התלמידים כתבו הודעות טקסט , הם כותבים תגובות להודעות של חבריהם , כפי שנעשה בשיחות בקבוצות השיתופיות . התגובות צריכות להיות קוהרנטיות ורלוונטיות . ניתן לקיים את הפעילות בקבוצות , באופן כזה שכל תלמיד יעביר את הספר שלו לתלמיד שיושב לימינו כדי שיכתוב לו תגובה , וכך הלאה . התלמיד הבא בסבב יכול להגיב על ההודעה או על התגובה הראשונה שנכתבה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר