עמוד:139

אוצר מילים מה קרה לאבא של אדם ? – חלק 1 ) סיפור בהמשכים ( – הצירוף " הלך לאיבוד " חוזר לאורך היחידה בשיחות העוסקות בחתול שהלך לאיבוד . יש להקנות את הצירוף ביחיד וביחידה . בפרק 3 התלמידים למדו את הפועל " איבדתי " . כדאי להראות להם את הקשר בין " איבדתי" לבין " הלך לאיבוד " . את המילים " טבע " , " מדבר " ו " יער " ניתן להקנות ולתרגל בעזרת תמונות : מציגים לתלמידים שתי תמונות - תמונה של נוף עירוני ( בניינים , רחובות , כבישים וכו ' ) ותמונה של נוף טבעי ( שדה , אדמה , פרחים וכו ' ) . מדברים על מה שיש מה קרה לאבא של אדם ? - חלק 1 ) סיפור בהמשכים ( : בתחילת הסיפור התלמידים חוזרים ופוגשים את אמיר , תמרה , אדם וליאן , הדמויות שהכירו בסיפורים בהמשכים של הפרקים הקודמים . אמיר ותמרה הם אחים , והם מתגוררים בבניין שבו אדם גר . ליאן לומדת בכיתה עם תמרה וגרה באותו הרחוב . בכל בוקר ארבעת הילדים צועדים יחד לבית הספר , וכך נפתח החלק הראשון של הסיפור . לאחר קריאת הסיפור כדאי לשאול את התלמידים איזו חיה הלכה לאיבוד ואיפה היא נמצאת . התשובה לכך נמצאת באיור שלצד הסיפור . כמו כן ניתן לבקש מהתלמידים לסמן את המשפט בסיפור שמתאים לאיור . בכל תמונה ונותנים כותרת לכל תמונה , למשל : " בעיר " , " בטבע " . לאחר מכן מביאים מגוון של תמונות המציגות מקומות בטבע ( למשל : ים , מדבר , יער ) ומקומות שאינם בטבע . התלמידים צריכים לתאר כל תמונה ולומר : " זה מקום בטבע " או : " זה לא בטבע " או " זה בעיר " . את המילים " כתבה " ו " עיתון " כדאי להקנות ולהדגים בצורה מוחשית : מביאים לכיתה עיתון או מקרינים כתבות מהעיתון על המסך . כדאי להציג כמה כתבות בנושאים מוכרים שמלוות בתמונות ולשאול את התלמידים : " מה אתם קוראים בעיתון ? " / " על מה הכתבה ? " .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר